Våra värderingar

På Gislen Software är våra värderingar mer än bara ord – de är en del av vårt DNA. De vägleder oss i varje beslut vi fattar, varje relation vi bygger och varje lösning vi levererar. Genom att fokusera på integritet, kvalitet och ansvarstagande strävar vi efter att skapa ett positivt och långsiktigt värde för våra kunder, våra medarbetare och samhället vi verkar i. Våra värderingar speglar vår tro på att hållbarhet och framgång går hand i hand med respekt för människor och miljö. Följande är vad vi vill göra:

  • Utveckla innovativa högkvalitativa lösningar
  • Skapa en bra arbetsmiljö
  • Vara ett etiskt företag
  • Att ge rättvis ersättning till alla intressenter som är engagerade i företaget
  • Att stödja vårt lokala samhälle
  • Att respektera miljön

Våra värderingar kärnan i allt vi gör. De vägleder oss i hur vi bemöter varandra, våra kunder och det samhälle vi är en del av. Tillsammans utgör dessa värderingar en stark grund som hjälper oss att skapa värde för våra kunder och samtidigt bidra till en bättre värld. Ett annat sätt att utrycka detta på är:

  • Vi vill skapa högt värde och högkvalitativa lösningar till våra kunder
  • Vi vill ge utmanande och spännande möjligheter till växt och mognad för självmotiverade medarbetare och samtidigt ge dem en bra balans mellan arbete och fritid.
  • Vi vill alltid vara redo att hjälpa till, gå en extra mil och inte slarva med finputsningen! (På engelska: We are ready to serve, walk the extra mile, and add the finishing touches!)

Kvalitetspolicy

Gislen Software strävar efter att leverera högkvalitativa, värdeadderande programvarulösningar och tjänster som överträffar kundernas förväntningar. Vår kvalitetspolicy bygger på följande principer:

  1. Kundtillfredsställelse: Leverera tillförlitliga lösningar i rätt tid som uppfyller eller överträffar kundernas krav och samtidigt tillför värde till deras verksamhet.
  2. Professionell integritet: Upprätthålla professionalism, öppenhet, etik och förtroende i alla interaktioner med intressenter.
  3. Kontinuerlig förbättring: Proaktiv förbättring av metoder, praxis och infrastruktur för att tillgodose kundernas, medarbetarnas och organisationens föränderliga behov.
  4. Resurseffektivitet: Minimera avfall, optimera resurser och minska vårt miljömässiga fotavtryck i all verksamhet.

Dessa principer styr vår verksamhet och kommuniceras inom hela organisationen för att främja en kultur av kvalitet, innovation och ansvarstagande. Kvalitetsmål som är i linje med denna policy granskas och uppdateras regelbundet för att säkerställa relevans och effektivitet.

Miljöpolicy

En annan viktig del av våra värderingar är att reducerad vår miljöpåverkan. Vi skall “tänka grönt” i allt vi gör.

Vi vill minska vår miljöpåverkan gen om att aktivt reducera och kompensera effekten av vad vi gör. Vi har en nollvision för koldioxid och vill minska vår miljöpåverkan på alla andra områden. Detta skall helst göras utan att påverka våra affärsmässiga mål!

Detta kan ske genom att:

  • Undvika onödiga resor med; flyg, bil eller andra fordon som använder fossila bränslen
  • Undvika onödiga saker av plast; speciellt gäller detta saker som inte kan återvinnas
  • Reducera det avfall vårt företag producerar
  • Kompostera allt som går att bryta ned
  • Återvinna så mycket som möjligt
  • Reducera vår energikonsumtion genom att köpa energieffektiva produkter
  • Stänga av utrustning när den inte används eller då det är slöseri med energi att ha den på
  • Öka vår användning av förnybar energi
  • Plantera träd som absorberar koldioxid för att kompensera för koldioxid vi skapar genom vår verksamhet
  • Öka vår kunskap om grönare sätt att göra saker på och utbilda våra anställda
  • Välja leverantörer och produkter som reducerar vår miljöpåverkan
  • Kommunicera vår standard till leverantörer och kräva att de lever upp till samma standard vad gäller det de gör för oss
  • Verifiera och försäkra oss om att våra leverantörer lever upp till den nivå vi sätter
  • Planera, mäta och utvärdera vad vi gör och lära oss allteftersom att reducera vår miljöpåverkan

CSR-policy

Vi vill vara ett ansvarstagande företag och ställer höga krav på oss själva vad gäller etik och professionalism. Detta gäller i synnerhet inom följande områden:

  • Respektera lagar i de länder vi arbetar
  • Följa interna policies
  • Vad vi gör skall vara legitimt
  • Våra partnerskap och samarbeten skall vara öppna och transparenta
  • Uppfylla alla krav på säkerhet och rättvisa
  • Respektera våra kunder och deras kunder
  • Nolltolerans vad gäller mutor och korruption
  • Inte riskera hälsa och säkerhet för våra anställda eller någon i vårt samhälle
  • Undvika att skada lokala och ursprungsbefolkning
  • Stödja mångfald och integration.
  • Främja konst, utbildning och samhällsevenemang.
  • Förbättra villkoren för människor i nöd.
  • Uppmuntra våra anställda att ta del i volontärarbete. Detta kan ske genom program som organiseras internt eller externt.  Encourage our employees to volunteer. They can volunteer through programs organized internally or externally. Our company may sponsor volunteering events from other organisations. Vårt företag kan också sponsra volontärsevenemang inom andra organisationer