Användarupplevelse

Vi tycker att användarinterface skall vara intuitiva och att användare inte skall behöva fundera två gånger på om de skall göra si eller så eller varför något finns där.

Användarupplevelse (UX) handlar inte bara om bra design. En designer kan alltid få något att se snyggt ut, men användarupplevelse kräver mycket mer än så. Faktum är att ett smakfullt användarinterface kan ibland till och med distrahera användaren.

För att skapa bra användarinterface måste man fokusera på användarnas behov och hur deras resa genom applikationen normalt går till. För att ta fram ett bra användargränssnitt måste man ha kunskap inom många områden. Det handlar om en kombination av psykologi, design och teknologi. Men för att få en bra användarupplevelse krävs det mer än så. I dagens värld måste applikationer fungera både på mobiler och datorer. Applikationen måste fungera bra på olika miljöer och kännas lika men samtidigt normala baserat på den miljö man just då använder. Samtidigt måste den vara snabb.

Därför är utveckling av bra användargränssnitt inte bara en fråga om bra design. Man måste också testa hur riktiga användare uppfattar den och agil metodik fungerar perfekt för detta. Genom att använda A/B-tester, heatmaps och andra metoder är det möjligt att skapa fantastiska användargränssnitt!

Vi menar att den bästa användarupplevelsen kommer från en kombination av verksamhets och erfarenhetsanalys, marknadsföring, grafisk design, informationsarkitektur och ingenjörskompetens. Vi jobbar med kunder och slutanvändare för att förstå de användargränssnitt, användarupplevelser som krävs för de webbsajter webbapplikationer och mobila applikationer vi designar och utvecklar. Vi samarbetar också med specialiserade designers och experter när så behövs.

Vi jobbar med uppstartsföretag, växande företag och stora organisationer för att ta fram fantastiska användarinterface.